Kako do kvalifikovanih radnika
U poslovnom okruženju osnovni resurs svake organizacije čine ljudi i njihove sposobnosti, kojima doprinose ostvarenju organizacionih ciljeva. Njihova kreativnost, inovativnost, motivisanost i informisanost, osobine su koje ih čine drugačijim od ostalih resursa u svakom preduzeću. Prema tome, zaposleni predstavljaju najvažniji resurs u kreiranju dodatnih vrednosti preduzeća, da bi se postigli što bolji rezultati u poslovanju, od suštinske je važnosti dobro organizovanje i upravljanje ljudskim resursima, za šta je zadužen menadžment ljudskih resursa svake kompanije.
Oglašavanje slobodnih radnih pozicija, na specijalizovanim sajtovima za oglašavanje i zapošljavanje, pokazalo se veoma efikasnim u pronalaženju kvalifikovanih kandidata. Kao što biografija predstavlja vama kanditata, tako i vaš oglas predstavlja vas kandidatu. Treba imati na umu da tržištem rada danas upravljaju kandidati, što pre se prilagodite toj situaciji, brže će te pronaći kvalifikovanog radnika, dobri kandidati više ne čekaju da ih vi kontaktirate kada vam odgovara, već aktivno šalju poslodavcima koje oni biraju, svoje biografije, i brzo pronalaze zaposlenje.
U prvom delu oglasa poželjno je da napišete nešto o vašoj kompaniji, ko ste i šta ste vi, i šta je to što vas izdvaja u odnosu na druge konkurente.
U oglasu za posao, važno je da jasno napišete šta je to što tražite, odnosno koje radno mesto vam je otvoreno, i broj izvršilaca koji vam je potreban, zatim opis veština koje su potrebne, radno iskustvo i ukoliko je potrebno određeno znanje stranog jezika, sertifikati i tome slično.
Nemojte pisati nešto što nije istina i što ne možete da ispunite, izbegavanje HR fraza u smislu „timski igrač“, „stimulativno okruženje“, „dinamičan tempo rada“ izdovjiće vaš oglas i učiniti zanimljivijim. Neka vaš oglas bude koncizan, jasan, i informativan, i uvek imajte na umu da se obraćate živom čoveku, a ne skupu piksela na ekranu.
Stavite se u ulogu kandidata i pročitajte oglas, kako vam izgleda? Da li bi ste se vi prijavili na taj oglas, i zašto? Tek kada budete zadovoljni odgovorima, proces pisanja oglasa je završen. Na vama je da ga prosledite na sajtove za oglašavanje, društvene mreže, radio i TV stanice, izbor je vaš.
Prvi korak do kvalifikovan radnika ste napravili, sad se vi i vaš tim pripremite najbolje moguće za intervju i dalju selekciju kandidata.